38-articleheadlineKlebetenie je také staré, ako svet a isto nikdy nestratí svoje čaro. Z toho žijú všetky médiá tým, že ľuďom približujú všetky ľudské problémy a chybné kroky iných. Pre tých, ktorí sú obzvlášť dychtiví po príbehoch zo života iných, často platí, že majú vo svojom živote málo vzruchu. Sami málo zažijú, majú málo spoločenských kontaktov a život si vypĺňajú vzrušením zo života ostatných. Tak sa verbálne vŕtajú v živote iných, riešia bez opýtania ich problémy a majú už aj riešenia na ich problémy. A iba oni vlastne najlepšie vedia, ako problémy treba vyriešiť. Neuvedomujú si pritom, že slová sú tiež energia, ktorá vie posilniť, ale aj oslabiť. Veď si len zoberme, koľko času trávime rozhovormi, ktoré Vám vnútia bez toho, aby sme mohli určovať tému. A keď to je ešte o osudoch ľudí, ktorých sme ešte ani nestretli a ani v živote nestretneme, pohľady do ich súkromia sú pre nás často nepríjemné.


Môžme povedať: „Nehnevajte sa na mňa, ale toto ma až tak veľmi nezaujíma!“ Lebo naozaj si uvedomme, že slová sú energia. Keď si to tak spätne premietnem na seba, koľkokrát som sa nechala vtiahnuť do rozhovorov, pridala som nejaký svoj komentár a odrazu som zbadala, že som na inom filme, ako som si predstavovala. Nevravím, že sa mi to miestami nestane ešte aj dnes, ale už môžem povedať, že som v tejto oblasti naozaj postúpila. Veď ma nikto pri rozhovore nedrží a priebeh rozhovoru môžem usmerniť aj iným smerom. Mojej dcére vždy hovorím, že slová sú naozaj energia a vrátia človeku to, čo vyslal. Aj tu mám ešte miestami rezervy, ale aj v tejto oblasti na sebe pracujem. Všetko, čím nadmieru zaťažujeme svoje telo, má následky. A platí to aj o „duševnej potrave“. Čo prijímame našimi zmyslovými orgánmi, to zostáva v našom tele natrvalo. Všetko, čo vnímame zmyslami, ovplyvňuje našu pohodu. A uvedomme si, že z vedomia (vnímanie zmyslovými orgánmi), veľa vecí prechádza do nášho podvedomia.

