Hm, pozorujem, že väčšina ľudí úplne stratila schopnosť niečo si vychutnať. Len si zoberte jedlo. Raňajky, ak si vôbec nejaké ráno dáte, jete rýchlo, lebo čas vás súri. Obed  to isté, buď je a zjete ho v rýchlosti alebo čítate pri ňom noviny, alebo sa rozprávate s kolegom o pracovných problémoch alebo obed nie je vôbec. A večera? To sa je pri telke a ak ste cez deň “nemali čas” sa najesť, tak ju hltáte tak, že nestíhate ani ochutnať. Čo ma tiež zaráža je fakt, že veľa ľudí musí mať stále viac a viac drahých prístrojov, nevedia si však vychutnať jednoduché veci, ktoré život prináša. A nemajú pritom na nič čas. Nemajú čas si vychutnať život. Ja keď idem okolo krásneho stromu, ktorý ma “pritiahne” k sebe, pohladím ho. Keď vidím pekný kvet, privoniam k nemu a pohladím ho. Je fakt, že niektorí na mňa pozerajú ako na nie celkom normálnu, ale to sú tie ich vzory správania. Nedávno som si kupovala žltý melón a kým som si vybrala ten správny, privoňala som si ku každému. Jedna pani na mňa pozerala, ale jej zvedavosť bola silnejšia, ako ona a spýtala sa, prečo to robím. Ide o to, že ak pekne vonia, je zrelý, sladký….a to platí takmer o každom ovocí. A aj o niektorej zelenine. Ale vrátim sa od ovocia a zeleniny k životu. Keď si totiž budete vychutnávať život  a jednoduché pôžitky zmyslov, budete žasnúť. Vypestujete si takú istú výnimočnú disciplínu, akú majú zvieratá. Všimnite si, že zviera sa nikdy nepreje. Pokiaľ žije vo svojom prirodzenom prostredí, nemá nadváhu. Nevypije, ani nezje nič, čo mu škodí. Žiadne zviera neuvidíte fajčiť. Pohybuje sa vždy iba toľko, koľko potrebuje (skoro ako ja 🙂 ) Taká mačka, keď sa nažerie, ako sa vie úžasne uvoľniť. Ale ako vie zrazu vyskočiť! Tá obratnosť jej končatín, ten život v jej tele!  Nie je to úžasné? My sme toto stratili….stratili sme sa vo svojich mysliach, predstavách, vo svojich ideáloch  a hlavne vo svojej neurotickej potrebe pracovať. Okrem toho máme v sebe aj vnútorný konflikt a toto zvieratá tiež nemajú.  Stále sa odsudzujeme, obviňujeme, u žien to býva aj pocit menejcennosti. Čítala som niekde jeden pekný výrok: “Odnes ten tanier so sladkosťami preč, pretože pri ňom strácam slobodu.”

Nepotrebujete veľa a ešte viac. Ak si niečo plne vychutnávate, stačí vám málo. Fakt…toto viem z osobnej skúsenosti. Spomaľte, ochutnajte, privoňajte, započúvajte sa……nechajte, nech sa vaše zmysly prebudia. A uvidíte, aké zažijete zázraky, ak im to dovolíte.

