Fascinuje ma, čo všetko Vám dokáže prezradiť Vaše chodidlo. Pritom však niektorí (najmä ženy) svoje nohy týrajú v nesprávnej obuvi, nevenujú im patričnú pozornosť, ktorú by si nožky zaslúžili.  Na chodidle sa nachádza naozaj malý zázrak! Je ako mikrokozmos, pod kožou sa skrýva tisíc nervov, vďaka ktorým si veľmi ľahko môžeme pomôcť od bolesti a aktivovať uzdravujúcu silu. Ponúkam Vám úplne jednoduchý prehľad masážnych bodov a ich účinky. Kým však s liečbou začnete, je dobré nechať si dopredu ukázať masáž reflexných zón na chodidlách od odborníka, aby ste vedeli, kde a ako silno stisnúť.

Každé miesto na nohe je prepojené s iným orgánom v tele.

  1. Čelo a vedľajšie dutiny
  2. Ramená a zátylok
  3. Štítna žľaza
  4. Šija
  5. Horná lymfa
  6. Žalúdok
  7. Obličky
  8. Slezina
  9. Črevá
  10. Slinivka brušná
  11. Tenké črevo
  12. Chrbtica

Vychádza sa z toho, že každá reflexná zóna chodidiel je priamo prepojená s určitým orgánom, svalom, kĺbom alebo nervami. Ja si niekedy len tak urobím krátku kontrolu, či niekde na chodidle je miesto, ktoré je bolestivé. Vtedy je to totiž upozornenie, že niečo niekde nie je v poriadku. A ani nemusí bolieť, robím si sama automasáž, len tak, aby to bolo mne príjemné a hneď sa mi uľaví.

Aké skúsenosti majú odborníci?

Za dôležitú reflexnú zónu označujú bod 7 – bod obličiek. Jemná citlivá masáž týchto bodov povzbudzuje prekrvenie, znižuje krvný tlak, prináša do obehového systému rovnováhu. Vraj masírovanie tohto bodu môže dokonca pomôcť pri artróze.

Kto častejšie trpí na chrípkové infekcie, mal by si pravidelne masírovať spodnú stranu brušiek na nohách – bod č. 1 a  miesto pod štvrtým prstom – bod č.5.  Ich stimulácia posilňuje činnosť imunitného systému.

Ztuhnuté ramená sa dajú uvoľniť ľahkým tlakom na spodnú oblasť palca – bod č. 2 alebo na hornú strednú oblasť chodidla -bod č.4

Hyperaktívna štítna žľaza sa dá ukľudniť masážou bodu č. 3

Tlak na bod 6 ukľudňuje žalúdok, bod 7 podporuje dôležité prekrvenie obličiek.

Bod 8 podporuje funkciu sleziny, bod 9 ukľudňuje črevá.

Jemný stisk spodnej strednej  časti chodidla bod 10 podporuje činnosť slinivky brušnej. 

O trochu hlbšie  uložený bod 11 má priaznivý vplyv na trávenie v tenkom čreve.

A keď vás bolí chrbát, potom Vám pomôže masáž vnútornej klenby chodidla – bod č. 12