prevziať“Na počiatku bolo slovo….” Biblia, ako i iné staré posvätné knihy, hovoria o sile slova. Učia nás, že naše slová sú tvorivou mocou vesmíru, v ktorom pôsobia sily dobré i zlé.

Odriekavanie napríklad rôznych mantier má veľký vplyv na našu myseľ, aj na telo, čo sa prejavuje zlepšením zdravia, sme vyrovnanejší. Slová poďakovania, pochvaly, radosti – vyvolávajú v nás pocit uspokojenia, kľudu a spokojnosti. Naopak slová hnevu, vyvolávajú emócie opačné. Takú silu má slovo!

Je dobré si uvedomiť, že vaša myseľ patrí vám. V každom okamihu môžete prevziať kontrolu nad svojimi slovami a tým aj vziať život do vlastných rúk. V konečnom dôsledku, veď sú to slová z vašich úst. A čo z nich vypustíte (alebo napíšete), je iba vaše rozhodnutie. Keď sa zamyslíte nad silou slov, pochopíte, prečo sú životy niektorých ľudí také, aké sú. Ono naozaj niekedy stačí človeka počúvať, tak sa dozviete veľmi veľa. Rada preto chodím prostriedkami hromadnej dopravy. Sledujem gestá, mimiku ľudí, ale niekedy počúvam, čo hovoria. Nie z dôvodu že by som bola zvedavá. Ale keď si dáte dohromady výraz tváre a to, čo dotyčný človek hovorí, viete si urobiť obraz o tom, aký má život. A opäť to nie je o tom, že chcete niekoho posudzovať. Iba naozaj platí, že ich život je taký, ako o ňom rozprávajú. Vlastne akoby svojimi slovami živili to “nedobré”. 

Sťažovaním sa a zdôrazňovaním svojho utrpenia sa sami podieľate na vytváraní ťažkostí, biedy, bolesti a zármutku, ktoré vás sužujú. 

Viem, že človek sa potrebuje podeliť o určité svoje trápenia, pocity. A je to správne, pretože držať ich v sebe tiež nie je dobré. Ide o to, povedať to niekomu, kto vám je blízky. Ten vám môže poskytnúť možno iný uhol pohľadu na daný problém. Ale nie mrviť sa v tom dokola, nariekať dokola a už vôbec  nie hovoriť to každému, koho stretnete.

Ak nemáte vo svojom okolí nikoho,  s kým by ste sa podelili o váš problém, môžu vám pomôcť aj pozitívne vyhlásenia – fungujú vo všetkých oblastiach vášho života. Sú rôzne, ale najlepšie je, ak si vytvoríte vlastné. Začnite tam, kde je pre vás najväčší stres a predstavte si pozitívny záver. To, čo si budete v mysli slovami tvoriť, skutočne sa naplní aj na fyzickej úrovni. A čím viac si budete hovoriť pozitívne slová, ak zo svojho slovníka vylúčite slová ako napríklad: neviem, nejde to, nedokážem to….. začnú sa vo vašom živote diať zázraky……. 

Pre inšpiráciu tu uvediem zopár afirmácií:

Pre zdravie: 

  • moje telo je zdravé a silné, každý deň prúdi nový život, sila a vitalita do každej bunky v mojom tele. Každý deň a v každom ohľade sa cítim lepšie a lepšie
  • milujem svoje telo a som vďačný (á) za to, že pracuje tak dokonale. Všetky bunky v mojom tele sú zdravé a vitálne
  • ďakujem za to, že sa moje zdravie neustále zlepšuje. Teším sa výbornému zdravotnému stavu. V mojom tele je nádherná harmónia, kľud a pokoj

Všeobecné: 

  • som v pohode
  • všetko je v najlepšom poriadku a deje sa podľa môjho Božské plánu
  • dokážem všetko, čo dokázať chcem, verím si, absolútne si verím
  • som silný(á) a zdravý(á)
  • v mojom tele nastala harmónia a ja som zo dňa na deň šťastnejší (ia) a spokojnejší (ia)
  • som maximálne spokojný (á) sám (a) so sebou

Afirmácie je potrebné precítiť cez srdce, stotožniť sa vnútorne s tým, čo hovorím alebo píšem. Opakujte si ich vždy, ako je to možné. Ja osobne som si ich kedysi dávno, keď som ešte pracovala na jednom úrade, napísala na papier a dala na pracovný stôl pod sklo. Môžete si ich nalepiť doma, v kúpeľni na zrkadlo (tam som si afirmáciu raz rúžom napísala a v podstate si tú afirmáciu čítali všetci, ktorí sa postavili pred zrkadlo 🙂 )  Je to na vás. Hrajte sa so svojimi slovíčkami. Môžete si ich aj pospevovať :-))))) Uvidíte, čo sa bude diať!

Teším sa spolu s vami, posielam vám posilňujúcu energiu a veľa lásky♥. Inka

