aat2Stávalo sa mi, že ľudia v mojom okolí využívali to, že som nevedela povedať “nie”. Obávala som sa, že keď toto slovíčko použijem, dotyčný človek prestane so mnou komunikovať, ukončí naše priateľstvo, otočí sa mi chrbtom. Neskôr som zistila, že tadiaľto cesta nevedie. Nepovedala som nie a robila som veci, ktoré boli hlboko v rozpore s tým, čo som cítila. Len aby som nesklamala. Prišiel čas, kedy ma to už oberalo o značnú časť mojej energie a ja som sa cítila veľmi vyčerpaná. Raz mi ktosi povedal: ” Všetkým ľuďom aj tak nevyhovieš, tak sa o to ani nesnaž. Ten, kto si ťa váži, prijme aj tvoje NIE.” A tak som – veľmi opatrne začala toto slovíčko používať v situáciách, ktoré sa nestotožňovali s mojimi pocitmi. Niektorí ľudia zostali prekvapení, lebo tak neboli zvyknutí, iní začali o mne hovoriť, že som zostala namyslená. Prestala som to vnímať. Začala som chrániť seba, svoj čas a svoju energiu. Otočili sa chrbtom tí, ktorí to iba využívali. Tí, ktorí pochopili, zostali. Nemám problém pomôcť a robím to naozaj rada, s láskou a z celého srdca. Ale nedovolím už energetickým vampírom žiť z mojej energie. 

“Být hodný člověk neznamená, že musíte druhým dovolit, aby vaší laskavosti využívali. Pokud cítíte, že nejste respektováni nebo že s vámi druzí manipulují, řekněte jim: Ne! a řekněte Ano! své sebeúctě.”

– Doreen Virtue

