10403150_662198637201045_239237452711085152_nPotřebujete-li rychle peníze (nebo cokoli jiného), můžete své zhmotňování urychlit tím, že zvýšíte úroveň své vlastní energie. Čím rychlejší a vyšší budou vaše vibrace, tím rychleji se vaše myšlenky zhmotní do fyzické podoby.

Andělé hojnosti nás učili o nešťastném bludném kruhu, do něhož se všichni dostáváme velmi často: Člověk je ze svého života zoufalý, a pak se zdá zablokováno i všechno ostatní. Je to situace typu “když prší, tak leje”! K překonání této “smůly” je třeba, abyste udělali první krok. A to znamená zvýšit úroveň své energie, tak abyste se mohli spojit s rychlými a vysokovibračními energiemi Vesmíru. Pokud tento krok přeskočíte, neznamená to, že nebudete moci vůbec zhmotňovat. Znamená to však, že to půjde pomaleji, než by se vám to zamlouvalo.

Prakticky znamená zvýšení vaší energie dělat věci, na které se teď možná necítíte – třeba cvičení, očišťování, lepší stravování, dobrý noční spánek, a tak dále. Můžete si pomyslet: “Budu se o sebe lépe starat hned, jakmile dostanu ty peníze a budu se cítit bezpečně.” Ale to je velký krok zpět!

Naštěstí vám andělé mohou pomoci. Můžete zavolat archanděla Rafaela, jehož jméno znamená “Bůh léčí”, aby vám pomohl zhmotnit motivaci, čas, peníze, péči o děti, přepravu nebo jakoukoli jinou podobu podpory, kterou potřebujete, abyste se o sebe mohli starat.

Zde je modlitba, která vám může pomoci posílit vaše přání zdravějšího života:

 

“Drahý Bože a archanděli Rafaeli, pomozte mi, prosím, starat se o mé fyzické tělo. Přeji si cítit se dobře a být vitální a plný/á energie.Uvolněte prosím jakékoli obavy, které možná mám ohledně vyrovnaného života. Posilte prosím mou motivaci ke cvičení, zdravé stravě a skvělé péči o mé fyzické tělo. Děkuji vám a amen.”


Zdravé stravování v rámci rozpočtu

Mnozí lidé říkají, že by jedli zdravěji, jen kdyby měli více peněz. Že by si kupovali organické jídlo v obchodě se zdravou výživou. Avšak toto je opět typ myšlení, které je krokem zpět. Jíst zdravě je ve skutečnosti investicí do všeho – včetně vašich peněz.

Pokud nakupujete na místních farmářských trzích, družstvech, farmách nebo si pěstujete své vlastní jídlo, jsou ceny organických potravin srovnatelné s produkty ošetřenými pesticidy. Navíc kvůli zdravotnímu ohrožení nekvalitními potravinami zaplatíte za jejich jedení jinou cestou.

Každý by se měl snažit jíst co nejvíce organické, geneticky neupravené jídlo, tak jak je to jen možné. Budete se chtít ujistit, že vaše ovoce, zelenina a obilí jsou organické. Existuje pověra, že organické jídlo je příliš drahé na průměrný spotřebitelův rozpočet. I když mohou některé trhy požadovat více peněz než v obvyklých obchodech, ceny klesají s tím, čím více lidí se rozhoduje pro organické jídlo. Pokud váš místní trh nenabízí organické produkty nebo jiné doplňky, požádejte prodejce, aby je objednal… a pak si tyto produkty kupujte i nadále, abyste obchod podpořili k nákupu dalších. Farmářské trhy, místní farmy, družstva a vaše vlastní zahrádka jsou nejméně nákladné způsoby, jak jíst ovoce a zeleninu. Navíc tím mnoho získáte s ohledem na ekologii, společnost a vlastní energii, když nakupujete a jíte potraviny, které vyrostly ve vaší oblasti! Mnohé rodiny již nahrazují své trávníky domácími zahradami. Pomyslete na tu zábavu, kterou prožijete se svými dětmi, když spolu budete zahradničit a sklízet vlastní produkty. Můžete snadno pěstovat jídlo také v květináčích na balkoně, pokud nemáte pozemek. Existují také hydroponické rostliny, které nevyžadují žádnou půdu ani sluneční světlo. Každý si může vypěstovat své vlastní dědictví a organické jídlo!

 

Chůze: Postrčení správným směrem

Jako dodatek ke zdravému stravování vaši energii také velmi zvýší fyzické cvičení. Ne každý se radostně pustí do fitness programu. Mnozí berou cvičení jako něco otravného a bolestivě si vzpomínají na namáhavý tělocvik ze školy, kdy museli uběhnout deset koleček okolo hřiště. Někteří řeknou: “No, vyzkouším ostatní tipy z této knihy, ale tuto část o cvičení přeskočím.”Ti, kteří šest měsíců či déle pouze sedí, udělají dobře, když se prozatím vyhnou cvičení jako je aerobik a spíše budou postupně cvičení začleňovat do svého života.

Chůze je bezbolestný způsob, jak jemně uvést cvičení do svého života, a pomůže vám spalovat tuk i kalorie. I když to není aerobik (alespoň pokud nechodíte rychle), pomůže vám to vydat se správným směrem a může vás inspirovat k dalšímu, intenzivnějšímu cvičení.

 

Program chůze zahrnuje tři aktivity, které můžete přidat ke své denní rutině:

1. Pokud jedete autem, vždy zaparkujte své auto na vnějším okraji parkoviště. Pokud jedete hromadnou dopravou a je to proveditelné, vystupte z vlaku nebo autobusu o jednu zastávku dříve, než byste obvykle vystoupili. To vám dá příležitosti projít se po okolí a možná vám to také ušetří peníze za parkování. 

2. Choďte po schodech namísto ježdění výtahem. Dost možná se také vyhnete davům a dostanete se do cíle dříve, než kdybyste čekali, až přijede výtah.

3. Jednou denně si vyjděte na půlhodinovou procházku okolo sousedství nebo oblasti, ve které pracujete. Udělejte to svým pevným pravidlem a vždy to dodržte. Lidé, kteří jedí ještě po večeři, udělají dobře, když si osvojí návyk odejít z kuchyně, z domu a vyjít ven na čerstvý vzduch. Lidé, kteří pracují v domácnosti, pracovníci na směny i ti, kteří pracují mimo svůj domov se mohou procházet ráno, aby nakopli svůj metabolismus a předešli tak přejídání během dne. Někteří by si mohli vzít s sebou do práce pohodlné boty a jít se projít během polední přestávky. Je to přirozený způsob, jak spalovat kalorie a vyhnout se pokušení přejíst se obědem. 

 

Jakmile jednou začleníte cvičení do svého životního stylu, bude to mít efekt vlnění, které nadále bude vytvářet všeobecné zdravé myšlení. Když jste věnovali čas a úsilí svému cvičení, nebudete si chtít svou snahu pokazit dalším přejídáním.

Pokud vám váš časový rozvrh neumožňuje procházku, protože se vracíte domů pozdě v noci (nebo se ve svém okolí necítíte bezpečně), projděte se po místním obchodním centru. Jen se nepřibližujte k obchodům s dezerty! Také můžete pochodovat na místě nebo použít běžecký pás na pomalé rychlosti, když se díváte nasvůj oblíbený pořad v televizi.

 

Který druh cvičení preferujete?

Prosím, nedělejte tu chybu, že byste čekali, až budete mít na cvičení správnou náladu, protože ten den možná nikdy nepřijde. Namísto toho se přimějte k tomu, abyste dělali něco fyzického právě teď. Pokud nechodíte do posilovny, možná je načase s tím začít. Cvičení doma o samotě vyžaduje obrovskou dávku sebedisciplíny – kterou většina z vás nemá, když zrovna začínáme novou dietu nebo fitness program. Vyberte si posilovnu, kde se cítíte dobře, která je blízko vašemu domovu nebo pracovišti, tak abyste tam mohli zajít alespoň čtyřikrát týdně.

 

Mnozí lidé se stydí začít chodit do posilovny, protože si myslí, že jsou příliš při těle, než aby mohli cvičit v kraťáskách před cizími lidmi. Rozumím této nelogické logice, protože já sama (Doreen) jsem si před lety myslela totéž. Je to podobný pocit jako chtít uklidit svůj dům, než přijde hospodyně, aby si nemyslela, že jste bordeláři. Nespadněte však do této pasti, protožetělocvična je právě od toho, aby vám pomohla zpevnit své svaly a zbavit se přebytečné váhy. Navíc jsem zjistila, že většina lidí, kteří v tělocvičně cvičí – muži i ženy – jsou příliš ponořeni do svých vlastních světů, než aby si všímali těch, kteří cvičí kolem nich. Je velmi důležité, abyste si vybrali činnost, kterou si budete užívat, jinak bude ještě těžší se do cvičení přemluvit.

Až si budete vybírat typ cvičení, popřemýšlejte o svých přirozených potřebách:

 
  • Jste raději sami? Pak pro vás bude asi nejlepší cvičit doma. Protože však nebudete mít nikoho, kdo by vás do cvičení přiměl, budete muset cvičení začlenit do svého pevného životního stylu. Můžete si ho spojit s druhou aktivitou, která už ve vašem rozvrhu je, například ve dvě hodiny, když bude váš oblíbený seriál, nebo ve čtyři, když bude v rádiu vaše oblíbené vysílání. To se pro vás stane připomínkou, že když nastane čas sledovat svůj oblíbený program nebo poslouchat vysílání v rádiu, nastal také čas vyskočit na trampolínu.
  • Jste raději s dalším člověkem? Pak si můžete užít sporty pro dvě osoby, jako je např. tenis nebo badminton. To může být zcela ideální podobně jako když se se svým parťákem budete nenásilně “tlačit” do cvičení během dní, kdy se vám nebude chtít.
  • Jste rádi ve společnosti mnoha dalších lidí? Pak se vám určitě budou líbit posilovny, aerobik, jóga, bojová umění nebo lekce tance. Na těchto místech máte možnost seznámit se s novými přáteli.
  • Jste raději vevnitř? Pak si vyberte cvičení, která se pořádají v tělocvičnách, studiích, tanečních halách nebo ve vnitřních prostorách jako jsou kryté bazény nebo tenisové kurty – a nebo cvičte doma.
  • Jste raději venku? Pak by vám mohly sedět aktivity jako jsou tenis, jízda na kole, týmové sporty, sjíždění řeky, běh, turistika nebo rychlá chůze.
  • Chcete snížit svůj stres? Pak budete nejšťastnější ve fitness programu, který se věnuje mysli, tělu i duši, jako je například jóga, tai-či nebo horolezectví.
  • Chcete zpevnit své svaly? Ideálním sportem pro vás budou hmotnostní cvičení jako cvičení s činkami, posilovací stroje, jóga, běh na písčité půdě nebo cvičení s gumičkou. 
 

Dále je důležité myslet také na další věci – například váš rozpočet. Některé programy cvičení jako tenis nebo členství v posilovnách mohou vyžadovat velkou část peněz, když platíte členství v klubu, sportovní oblečení nebo boty na cvičení. Když jsem já (Doreen) patřila k členům tělocvičny, používala jsem hlavně eliptický trenažér a činky. Zjistila jsem ale, že by bylo o hodně levnější pořídit si svůj vlastní trenažér a činky a ušetřila bych také peníze za poplatek za měsíční členství v klubu (a vyhnula se také řadám, které se vytvářely až ke schodům). Jiná cvičení  jako je např. rychlá chůze nebo cvičení podle videa nestojí v podstatě nic (ujistěte se však, že máte adekvátní obuv bez ohledu na cvičení, které si vyberete).

 

Udržujte si svou motivaci

Kolikrát jste se už přihlásili do cvičení, zakoupili nějaké zařízení na cvičení nebo si slibovali, že začnete běhat, jen abyste to po měsíci vzdali? Pokud jste jako většina lidí, pak zřejmě odpovíte: “Až příliš často, než abych si to pamatoval/a.”

Cvičení coby důležitá součást jakéhokoli fitness programu je obvykle první věcí, která jde stranou, když se váš časový rozvrh zaplní. Pro některé je nejtěžší začít, ale pak se pro tyto lidi stane cvičení rutinou a začnou si ho užívat natolik, že se ho nehodlají vzdát. Ale pro většinu z nás je vytrvat ve cvičení velmi těžké. Budeme běhat, posilovat a plavat až do dosažení požadované postavy, a pak cvičit přestaneme, ať už z jednoho důvodu nebo z jiného. A když přestaneme cvičit, často se také vrátíme k přejídání. Tentokrát je v plánu udržet si svou zdravou rutinu!

 

Pamatujte si, že ve cvičení neexistují body, kdy přestat. Nefunguje to tak, že bychom jednou dosáhli dobré postavy a řekli si: “Dobrá, cvičení už stačilo. Teď s tím navždy končím.” Zde jsou některé tipy, které vám pomohou vytrvat ve svém programu cvičení. Vyzkoušejte je – opravdu pomáhají!

 
  • Pokud se vám sport, který jste si vybrali, líbí, budete s ním raději pokračovat. Pamatujte, že najít činnost, která je pro vás ta pravá, může trvat nějaký čas, a tak buďte trpěliví, pokud vám současná aktivita příliš nesedí. Namísto toho, abyste hned úplně skončili se cvičením, vyzkoušejte jiný typ.
  • Zahrňte cvičení do svého dne stejně tak jako každou jinou důležitou činnost. Napište si do kalendáře, které dny budete cvičit. Snažte se být realističtí, až si budete čas na cvičení vyhrazovat, abyste se vyhnuli pocitům frustrace. Také si cvičení plánujte na dobu, kdy máte nejvíce energie (například pokud jste “ranní ptáčata”, naplánujte si cvičení na ranní hodinu), a bude se vám cvičit lépe. 
  • Nedívejte se na cvičení jako na pouhou možnost. Stejně jako byste si ani ve snu nedovolili nepřijít na důležitou schůzku nebo kontrolu u lékaře, dodržte svůj slib a cvičte pokaždé, kdy je to napsáno ve vašem kalendáři.
  • Pokud začnete sami se sebou argumentovat o tom, proč nemáte na cvičení čas, přestaňte s tím! Nedejte si šanci ani na zvažování toho, že byste necvičili! O sprchování přece také neargumentujete, nebo ano? Samozřejmě že ne! Řekli jste si někdy: “No, nemám čas si česat vlasy nebo čistit zuby” ? Ne. Zařaďte cvičení do této kategorie činností, které přirozeně děláte, jako je oblékání se a péče o sebe. 
  • Kupte si nové sportovní oblečení a boty na cvičení. Nic jiného než pocit přitažlivosti vám nedá takový podnět ke cvičení. Tak jako byste nejraději vyrazili do práce v nových šatech, budete se cítit více nažhavení na cvičení, když budete vědět, jak vám to sluší.
  • Odměňujte se za cvičení, ale počkejte s tím až do chvíle, kdy budete mít cvičení skutečně za sebou. Například počkejte se svou večerní svačinkou až poté, co si zacvičíte. Nebo hoďte nějaké peníze do pokladničky pokaždé, kdy budete cvičit, a pak je jednou týdně či jednou měsíčně utraťte pro své potěšení.
  • Modlete se za duchovní vedení při ustalování své motivace dobře se starat o své tělo. Bůh zajišťujte všechny naše potřeby včetně těch emocionálních. Musíme však o pomoc žádat, jak už jsme si řekli v první kapitole.
  • Týmové sporty mohou být velmi zábavným cvičením a rovněž vás udrží motivované. Poptejte se mezi místními komunitami, zda byste se k nim nemohli připojit na volejbal, fotbal nebo softbal.
  • Zvažte, zda si nenajmout osobního trenéra. Tato osoba vám pomůže sestavit fitness program, který bude v souladu s vašimi cíli a potřebami. Trenér vás také bude celým cvičením doprovázet – ať už doma nebo v tělocvičně – aby zajistil, že každé cvičení dokončíte bezpečně a zcela. Jedna má chytrá kamarádka si předplatila svého osobního trenéra na tři měsíce cvičení. Tak si zajistila, že nebude cvičení vynechávat, tak jak to dělala dříve. Navíc dostala velkou slevu díky předplacení. Zkuste se poptat na cenu osobního trenéra v místních tělocvičnách.
  • Cvičení s kamarádem je další způsob, jak si udržet vysokou motivaci, bavit se a mít někoho, s kým můžete mluvit, zatímco cvičíte. Dohodněte se, že nebudete přijímat žádné výmluvy proč necvičit a že budete jeden na druhého dohlížet, abyste si udrželi svůj návyk cvičit. 
  • Založte si procházkový klub se svými sousedy. Čtyři nebo pět z vás můžete společně chodit na procházky a přitom udržovat konverzaci. Také se budete cítit bezpečněji, když se budete procházet ve skupině.
  • Naplňujte svůj program cvičení postupně. Nastavte si nižší cíle a buďte trpěliví, zatímco postupně posilujete svou výdrž nebo ztrácíte váhu. Snažte se nesrovnávat s jinými lidmi, s výjimkou případu, kdy vám to pomáhá určovat si své cíle do budoucna.
  • Žádné výmluvy proč necvičit (s výjimkou nemoci nebo zranění) nebudou přijatelné. Jste-li k sobě opravdu čestní ohledně svých důvodů a zjistíte, že opravdu nemůžete cvičit hned ráno, jak jste plánovali, pak přehoďte cvičení na večer. Pamatujte, že výmluvy vaši energii nepozvednou natolik, abyste mohli přitahovat hojnost. 
  • Někteří lidé cvičit přestávají, protože to s cvičením přehnali a dostali se na dno. Buďte při tvoření svého rozvrhu realističtí a dodržujte zdravou rovnováhu mezi “příliš málo” a “příliš mnoho” cvičení. 
  • Jedete na víkend do hotelu nebo na konferenci? Nenechte si tím svou zaběhlou rutinu cvičení narušit. Tyto věci často přeruší návyk cvičit a mohou úplně pak všechny dohromady úplně zastavit váš program cvičení. Ubytujte se v hotelech, které mají k dispozici posilovny, běžecké pásy, tělocvičnu nebo informace o spřízněných sportovních klubech, které poskytují své služby hostům hotelu.
  • Mnozí lidé zjišťují, že cvičení jako aerobik přímo prýští tvořivými nápady. To souvisí se zvýšeným příjmem kyslíku a produkcí serotoninu. Z toho důvodu si možná vezměte s sebou diktafon nebo papír a tužku, kam si zaznamenáte své nápady, které dostanete. To také posílí vaše odměny ze cvičení.
  • A na konec, pokud je vaše motivace ke cvičení opravdu nízká, vyzkoušejte mou “15-ti minutovou osobní smlouvu”. Řekněte si: “Budu cvičit 15 minut. Po této době, když budu mít chuť skončit, skončím. 15 minut cvičení je pořád lepší než nic.” A mohu vám čestně slíbit, že po těch 15 minutách budete chtít pokračovat.
 

Pravidelné cvičení je stejně důležité jako všechny ostatní kroky, které zvyšují úroveň vaší energie, a tak ho prosím nevynechávejte! Pamatujte: cvičení není pouhá možnost!

 

Andělská detoxikace

Andělé vám mohou pomoci zbavit se všeho a všech, kdo snižují vaši energii. Nezapomínejte, že JAK se pozitivní změny stanou, je na Bohu. Nedělejte si prosím starosti s tím, JAK detoxikovat svůj život, neboť starosti jsou jednou z nejškodlivějších činností, které vás o energii obírají.

Pomyslete na svůj život jako na horkovzdušný balón, který stoupá výš a výš. Která závaží potřebují být vyhozena z balónu ven? Jaká první odpověď vám přišla na mysl? Věřte této odpovědi!

Požádejte Boha a anděly, aby vám dodali podporu k pozitivním životním změnám, ale také si pamatujte, že čekat, až budete mít více peněz, abyste se mohli pohnout kupředu, je krokem nazpět. Nejprve podnikněte ony pozitivní změny, a pak se hojnost rozproudí. 

* * *

– z knihy Andělé hojnosti, Doreen Virtue (z anglického originálu Angels of Abundance)

překlad: Magda Techetová

Reklamy