2914824252_73871055_o2Rozhovor brazílskeho teológa Leonarda Boffa s tibetským Dalajlámom …

” Vaša Svätosť, ktoré náboženstvo je zo všetkých najlepšie ? “
Dalajláma odpovedal :
” Najlepšie náboženstvo je to, ktoré ťa privedie čo najbližšie
k Bohu. Také , čo z teba urobí lepšieho človeka . “

Myslel som , že povie : ” tibetský budhizmus ” alebo ” východné náboženstvo ” , ktoré sú oveľa staršie než kresťanstvo .
Dalajláma sa odmlčal , pozrel mi do očí a usmial sa …
Aby som prekonal rozpaky
z tak múdrej odpovede , spýtal som sa :
” A čo ma urobí lepším ? “
odpovedal :
” Čokoľvek, čo ťa urobí viac
– Súcitným,
– Citlivým,
– Objektívnym,
– Milujúcim,
– Ľudským ,
– Zodpovedným,
– Etickým .

Náboženstvo, ktoré toto dokáže , je pre teba tým najlepším .
Pamätaj : vesmír je ozvenou tvojich skutkov a myšlienok .
Zákon akcie a reakcie neplatí len vo fyzike .
Týka sa tiež všetkých vzťahov – k ľuďom, zvieratám, rastlinám, svetu …
Ak sa správam dobre, dostanem späť dobro .
Ak konám so zlým úmyslom, vráti sa mi zlo .
Babička a dedko ti hovorili čistú pravdu :
vždy budeš mať to , čo praješ aj ostatným .
Byť šťastný nie je záležitosťou osudu .
Je to vec voľby . “
Nakoniec dodal :
” Staraj o svoje myšlienky, lebo sa z nich stanú slová .
Staraj o svoje slová, lebo sa z nich stanú skutky .
Staraj o svoje skutky , lebo sa z nich stanú zvyky .
Staraj o svoje zvyky, lebo utvárajú charakter .
Staraj o svoj charakter , lebo ten utvára osud .
A osud – to je tvoj život .
” Nie je vyššieho náboženstvá, ako je Pravda .”

