klikFacebook ma dnes naťukol k napísaniu tohto článku.

Jedna známa dala zdieľať stránku, kde môžete získať zadarmo iPad3. Až 73 kusov pre porušený papierový obal ponúkajú! Ale……..musíte splniť 4 podmienky: 

 

  • dať “Páči sa mi” pri fotografii, ktorá tam bola zverejnená
  • dať “Páči sa mi” stránke, ktorá ponúka iPad
  • zdieľať stránku
  • a štvrtý bod – vyberte si farbu – čierny alebo biely

Osobne si myslím, že ak chcem niečo darovať, nekladiem si podmienky. To po prvé. Ďalej ma zarazilo, prečo by som mala dať “páči sa mi” tejto stránke?  Veď ak si ju pozriem  a osloví ma jej obsah, sama na to kliknem. Kliknem, ale bez podmienok. Sama – dobrovoľne.

Prečo by som mala dať “páči sa mi” na fotku, ktorá sa mi ale vôbec nepáči? 

Nechápem toto vynucovanie. Ale zasa, čo by človek pre iPad neurobil. Bohužiaľ to nie je iba iPad…… 

Tak som sa zamyslela, kam sa až chceme preklikať.  Bombardujú nás z každej strany:

  • …..ak chcete pokračovať, kliknite sem…..zaregistrujte sa……..
  • uveďte svoje osobné údaje, kde ručíme za ochranu týchto údajov
  • kliknite sem, inak nemôžete pokračovať…….
  • ak si chcete pozrieť film, kliknite….
  • ak si chcete niečo objednať, kliknite…….
  • otvorím nejakú stránku, chcem si niečo pozrieť a vybiehajú na mňa iba samé reklamy, ktoré ma tak znechutia, že to radšej vzdám……..žiadne dokola klikanie nemienim absolvovať         

Samozrejme nemám na mysli “klik” nevyhnutný.

Všade od vás pýtajú nejaké vaše údaje, pritom si chcete stránku len pozrieť. Poviem vám, nepáči sa mi to. Nenápadne je opäť takto s človekom manipulované.

Kam sa ľudia nechajú dokola tlačiť?

Samozrejme je opäť moja slobodná voľba – nemusím si to všímať, nemusím si kliknúť vôbec. Je to pravda. Ja osobne veľmi zvažujem, na čo kliknem. Iba som sa zamyslela……  Vy ste na tom ako?

